Dags att skriva igen :)

Halloj mina kära vänner..

Nu är det dags att börja bli aktiv i bloggen igen. Och tro det eller ej så är det inte Sara som har tjatat på mig utan att det är jag själv som insett att blogg kan vara bra. När till och med Jojje och Robban har blivit med blogg så är det väl lika bra att börja om igen tänkte jag :)..

Nu har fem terminer av sex gått på den fantastiska skolan Forshagaakademin och man börjar se slutet på resan. Dom allra flesta brukar se framemot studenten väldigt mycket och att få komma ut i det riktiga vuxenlivet. Jag däremot och säkert många med mig i våran klass tycker att detta ska bli väldigt jobbigt. Jag vill verkligen inte ta studenten! Vad ska jag göra efteråt? Var kommer mina kompisar ta vägen? Vilka kommer man aldrig mer att träffa? är frågor som jag nu under lovet tänker på varje dag och som ingen har svaren på. Jag vill verkligen inte missta så många bra vänner jag fått uppe i Forshaga under dom här 3 åren. Så nu gäller det verkligen att ta vara på sista terminen och bara göra bra saker. Det är nu under lovet som man inser hur mycket ni är värda.

Men jag ska ändå inte klaga. Här hemma har jag ju fortfarande kvar kompisar. Då tänker jag främst på Jojje, Robban och Gabbe. Det finns ju andra som har det värre läs Sara. Fast iofs så kan inte vi ha lika roligt när inte hon är här.

Vad har jag hittat på under lovet nu då? Jo ibörjan av lovet så gjorde jag inte ett dugg. Bara vilade och bodde typ framför datorn. Det var så skönt att ta igen sig. Men igår så tänkte jag att nu får det räcka. Ringde till Gabbe och vi åket skridskor. Det var hur roligt som helst fast det hade vart bättre om vi varit fler :). Sen på eftermiddagen ringde jag min käre gamle vän Robban och frågade om vi kunde leka. Han hade inget bättre för sig så det gjorde vi :) Jag köpte med lite fika från café Råtorp som vi mumsade i oss. Sedan var det att spela tv-spel. Dock så är inte Robban så bra på Tony Hawk så det är lite drygt att se han misslyckats hela tiden ;) Men han lyckades en gång och jag blev skyldig han resa till Anfield Road. Så jag får väl börja spara pengar då :).. Liverpool-Aston Villa blir det ;). Förövrigt så har han en väldigt läsvärd blogg som måste läsas
http://r0bban.blogg.se . Efter detta så åkte vi hem till han för att ladda inför bandyn. Boltic-Örebro. Efter att jag busat lite vid hans dator så bar det iväg till Tokval..oj förlåt Tingvalla. Där skulle vi möta upp Joel som dock skulle komma lite sent.. Matchen är värdelös men efter ca 25 leder Boltic med 2-0. Då kommer Joel och då gör Örebro såklart två snabba. 2-2. Joel med sin positva strålning ;). Han har förövrigt också en blogg dock inte så läsvärd men ändå :P http://joelsblogg.blogg.se där kan ni ju gå in för att vara snälla iaf :). Tillslut så var dom 90 minutrarna färdigspelade och tro det eller ej så vann Boltic med 5-3. Deras första hemmaseger iår. Efter det blev det hem och kolla på SvenssonSvensson innan det var läggdags. Observera hur lite MSN det var denna dag *STOLT*.

Idag så ringde jag och väckte Robban :) Tycker han sover för länge och vi skulle ju ut och julhandla:). Efter vissa om och men så kom han iallafall bara 10 minuter sent ;). Sen iväg till Bergvik där jag formade om mina pjäxor och slipade mina skridskor. Efter detta så började julklappsletandet. Hittade inte så mycket roligt men det får duga iallafall. Familjen blir säkert nöjd :). Robban hittade en Färjestadsskrapa till PappaBo som hejar på Leksand, han blir säkert jättenöjd :). Sen åkte vi och åt. Mcdonalds det var faktiskt hyfsat gott :P. Sen till mig och spela tv-spel igen haha.. Nu är Robban på Lillerud och hämtar sin syster som fick jullov idag. Men han ska ringa sen när han kommer tillbaka så ska vi hitta på något trevligt. Kanske ska vi ta och ringa til Jojje sen när han har slutat att arbeta också. Jag tycker Jojje är jätteduktig som orkar arbeta så mycket undet lovet :).

Japp och snart är det jullafton. :/ Jag gillar inte jul och skulle helst av allt viljat fira den i en stuga i skogen med någon flummig tjej från Norrland :) Men tyvärr min käre vän så får jag inte :(
 
Just det den 28:onde så ska jag på mellandagsrea i Stockholm med Saara :) Lääääängta!

Förövrigt så ska jag nu bli aktiv bloggskrivare igen :)


Älskar er mina kära vänner!

/ Edward

Kommentarer
Postat av: sara

WIIEEE ÄNTLIGEN BLOGG IGEN :D skitbra.. :D jättekul! :D

2006-12-21 @ 16:37:35
Postat av: Robban

Kul att du kommer igång igen nu :D och för att du gör reklam för min blogg åxå :P
ÅÅ Liverpool - AV får de bli :P
Fast dålig på Tony Hawk? Sover för länge? Du måste skoja... Ska du skriva blogg får du vara lite seriös ;)Ses snart.. om jag nu ska tillåta dig att följa med å handla :? hmm vet inte. Hör av mig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback