Ung vänster bojkottade debatt!

Den  sjunde maj var alla politiska partiers ungdomsförbund bjudna till Backa Teater för en klassisk debatt, ditbjudna var även SDU Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Detta gjorde att Ung Vänster vägrade att ställa upp på debatten på grund av de tycker inte att ett rasistiskt och främlingsfientligt parti ska få det utrymme som man faktiskt får i debattboxning..

Mina funderingar kring detta då är.

Kan man kalla SDU rasistiska?
Är det verkligen demokrati att inte tillåta mera radikala partier vara med i debatter?
Är det rätt knep att ignorera och försöka tysta ner SD istället för att ta debatten mot dem?

Själv tycker jag om jag ska fatta mig kort att Ung Vänster visar här ett mycket dåligt tecken, att de inte är för yttrandefrihen och demokratin. Jag menar hittar ni någonstans i SD,s "stadgar" något som är såpass kränkande att det inte faller under yttrandefriheten? Och jag tror inte på något sätt att det hjälper att försöka tysta ner SD, de är redan för stora för det. Så istället för att lägga sig platt ner och dö, sprid era argument och tryck på SD:s svagheter i öppna debatter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback